meer over ons

Over Onze Stichting

OVER ONS

Joury is een roze uit Damascus die naar Nederland gebracht is om mooiheid de verspreiden. En wij vinden dat we op deze bloem lijken.

5a1bbaf9c97f62.2461666515117667778253

onze
missie

Stichting Joury wil een veilige en vertrouwde omgeving creëren voor kinderen, jongeren en vrouwen met een Arabische achtergrond, zodat zij zich in een vertrouwde omgeving verder kunnen ontwikkelen en vrouwen in staat stellen de beste versie van zichzelf te worden. Hierdoor kunnen ze de samenleving beter integreren en emanciperen. Dat doen wij door het aanbieden van activiteiten, evenementen en online en offline ontmoetingen met onze doelgroep.

STRATEGISCH RESULTAAT

1. *Empowerment van Vrouwen en Kinderen:*
- Stimulering en ondersteuning om zelfstandig te functioneren in de maatschappij.
- Doorbreken van isolement met een sociaal (Joury) netwerk.
- Bevordering van actie vanuit de eigen identiteit en verdere ontwikkeling daarvan.

2. *Versterking van Gezinsfunctioneren:*
- Toegenomen kracht van moeders en kinderen heeft positief effect op het gezin.
- Versterking van moeders staat in relatie tot kind en man.

3. *Integratie, Participatie & Emancipatie:*
- Joury's activiteiten bevorderen kennismaking met buurtbewoners en dragen bij aan integratie.
- Diverse workshops en bijeenkomsten vergroten participatie van vrouwen in de maatschappij, wat bijdraagt aan emancipatie.

WhatsApp Image 2023-12-15 at 5.22.47 PM
  • *Positieve Aspecten:*

9. *Toegankelijke Communicatie:*
    - Arabische communicatie verlaagt de drempel voor deelname.
    - Organisatoren spreken Nederlands en Engels, bekend met Nederlandse instanties.

10. *Flexibele Activiteiten:*
    - Activiteiten afgestemd op de zorgtijd van moeders, zodat zij tijdig kunnen deelnemen.

11. *Gezinsgerichte Activiteiten:*
    - Jaarlijkse organisatie van gezinsactiviteiten.

12. *Ervaren Vrijwilligers:*
    - Vrijwilligers zijn ervaringsdeskundigen, net als de doelgroep, en doorlopen gezamenlijk stappen naar integratie in Nederland.

In samenwerking met